Hvordan kommunikerer vi i AULA

Hvordan kommunikerer vi i AULA på VAS

Efter en god proces på VAS med skolebestyrelse, medarbejdere og kontaktforældre er kommunikationen i AULA bestemt til nedenstående:

Skolens medarbejdere har de seneste år brugt mere og mere tid på kommunikation. Derfor vil vi målrettet arbejde på at kommunikere udelukkende det relevante og bruge den resterende tid på nærvær og forberedelse af gode skoledage for børnene.

Fremover vil I almindeligvis høre fra skolen én gang om ugen. Ligeledes skal i forældre kun kontakte skolen når der er noget særligt. Nedenfor kan i se hvordan, hvornår og om hvad.

Hvordan informerer skolen

1. Ugeplanen – hvad sker der i skolen den næste uge i overskrifter. Hvis læreren skønner at der er børn i klassen der kan have behov for en detaljeret ugeplan, kan den udarbejdes. En ugeplan gennemgås altid med klassen ved ugens begyndelse.

2. Direkte besked – er der sket en større konflikt (eller lignende) informerer skolen altid samme dag, eller ved stort fravær, mistrivsel eller lignende.

3. Større aktiviteter – Det kan være særlig information om projektuger, sommerfest og lignende.

Hvad skal forældrene informere

1. Alt fravær

2. Særlige begivenheder der vil påvirke dit barn. Kunne være skilsmisse, dødsfald eller sygdom.

3. Bekymringer for eget barns trivsel eller udvikling tages i skole/hjemsamtalen. Er det akut kontakter i læreren eller pædagogen direkte.

HUSK AT

1. Intet nyt er godt nyt

2. AULA er ikke et diskussionsforum. Kritik eller undren rettes direkte til lærerne eller skolens ledelse.